Fogalmak és rövidítések

Gedeon Bt. / Szolgáltató: Gedeon Nyomdaipari és Szolgáltató Bt. (székhely: 2600 Vác, Köztársaság út 31.; adószám: 29071522-2-13; cégjegyzékszám: 13-06-038121)
Előfizető: Szolgáltató által kínált szolgáltatásra előfizetett ügyfél
Szolgáltatás: Jelen ÁSZF-nek megfelelően és annak hatálya alatt létrejött szolgáltatási szerződés alapján a jelen ÁSZF 2.4-es pontjának második bekezdése szerint az Előfizető által megrendelt szolgáltatás(ok)
Szolgáltatási szerződés: Jelen ÁSZF alapján hatályos szolgáltatási szerződés

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK


1. Előzmények

1.1. A Gedeon Nyomdaipari és Szolgáltató Bt. (székhelye: 2600 Vác, Köztársaság út 31.; cégjegyzékszáma: 13-06-038121; adószáma: 29071522-2-13; a továbbiakban: Szolgáltató) – egyúttal adatfeldolgozóként is – az alábbi 2.1. pontban írt szolgáltatási tevékenységeket nyújtja.

1.2. A Szolgáltató a tevékenységét a hatályos magyar jogszabályok alapján végzi, különösen figyelemmel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, a 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), valamint az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) előírásaira. A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) keretei között rögzíti a 2.1. pontban részletezett Szolgáltatás igénybevételének feltételeit és az ezzel kapcsolatos adatfeldolgozási tevékenység szabályait. Ezen túlmenően a Szolgáltató a digitális szolgáltatásokról szóló (EU) 2022/2065 rendelet (DSA Rendelet) rendelkezéseit is figyelembe veszi, különösen a 14. cikk (1) bekezdése szerinti tájékoztatási kötelezettséget, a 16. cikk szerinti jelentési mechanizmusokat és a 20. cikk szerinti belső panaszkezelési eljárást.

2. A Szolgáltatási Szerződés létrejötte, tárgya, tartalma

2.1. A Szolgáltató, a Gedeon Nyomdaipari és Szolgáltató Bt. (a továbbiakban: Szolgáltató) a gedeon.hu oldalon kínált szolgáltatások megrendelését teszi lehetővé. A Szolgáltató ezen szolgáltatásokat a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és az érvényes árlistában meghatározott feltételek szerint biztosítja az Előfizetők számára.

2.2. A gedeon.hu weboldalon szereplő árak és szolgáltatásleírások tájékoztató jellegűek, nem minősülnek kötelező érvényű ajánlattételnek.

2.3. A szolgáltatási szerződés a megrendelőlap kitöltése és elküldése, valamint a Szolgáltató e-mailes visszaigazolása révén jön létre, a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szerinti távollévők közötti szerződéskötés szabályai alapján, magyar nyelven.

2.4. A Szolgáltatási Szerződés létrejöttének további feltétele, hogy a szolgáltatás igénybevételére a Szolgáltató részéről történő visszaigazolás történjen, valamint az Előfizető által megadott adatok hiánytalanul és pontosan kitöltésre kerüljenek.

2.5. A Szolgáltatási Szerződés írásbelinek minősül, amelyet a Szolgáltató elektronikus formában tárol, és az Előfizető számára hozzáférhetővé tesz a felhasználói fiókon keresztül. Az esetleges adatbeviteli hibákat az Előfizető a fiókján belül azonosíthatja és javíthatja.

2.6. A szerződés magyar nyelven jön létre.

2.7. A Szolgáltató a magyarországi Internet Szolgáltatók Tanácsa által elfogadott hálózathasználati irányelveknek veti alá magát: http://www.iszt.hu/iszt/aup.html.

2.8. A megrendelt Szolgáltatásokat a Szolgáltató az Előfizető részére e-mailen keresztül biztosítja, megadva a szükséges hozzáféréseket és információkat.

2.9. Szolgáltatási Szerződés akkor is létrejön, ha az Előfizető próba (teszt vagy demo) jellegű ingyenes szolgáltatást vesz igénybe a Szolgáltatótól.



3. A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

3.1. A Szolgáltató köteles a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott szolgáltatásokat évente legalább 99,9%-os rendelkezésre állás mellett biztosítani. Az előre bejelentett karbantartások – melyek egy naptári évben legfeljebb 72 órát vehetnek igénybe – nem számítanak bele a rendelkezésre állási időbe, ahogy a harmadik fél által biztosított szolgáltatások esetleges kiesése sem.

3.2. A Szolgáltató díjmentesen biztosít technikai támogatást a Szolgáltatási Szerződés keretében nyújtott szolgáltatások igénybevételéhez, kivéve az olyan rendszereket vagy szoftvereket, amelyek harmadik fél üzemeltetésébe tartoznak. A Szolgáltató nem vállal weboldaltervezési vagy programozási szolgáltatásokat; a weboldal tartalmának kialakítása és feltöltése az Előfizető felelőssége.

3.3. A Szolgáltató jogosult a mindenkori érvényes árlistában megadott díjak kiszámlázására az Előfizető részére. A díjfizetés a szolgáltatás aktiválásakor esedékes. Az időszakhoz kötött díjak a tárgyidőszak elején, míg a használat alapján változó díjak a tárgyidőszak végén kerülnek számlázásra. Az első számla a Szolgáltatási Szerződés megkötésekor készül, és az Előfizető köteles azt haladéktalanul kiegyenlíteni.

3.4. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatást felfüggeszteni, a hozzáférést korlátozni vagy a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha az Előfizető által közzétett vagy feltöltött tartalom jogszabályt sért, vagy harmadik fél jogait sérti.

3.4.1. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatást azonnal felfüggeszteni, ha az Előfizető magatartása vagy a szolgáltatás felhasználása jogszabályba ütközik, vagy harmadik személy jogait sérti.

3.4.2. A Szolgáltató szüneteltetheti a szolgáltatást, ha az Előfizető súlyos szerződésszegést követ el, különösen, ha nem teljesíti a díjfizetési kötelezettségét.

3.4.3. Ha a Szolgáltató felfüggeszti vagy korlátozza a Szolgáltatást, az Előfizető ezzel egyidejűleg nem mentesül a díjfizetés alól.

3.4.4. A Szolgáltató a felfüggesztett Szolgáltatás visszaállítását az Előfizető kérésére – külön díj ellenében – biztosítja, de fenntartja a jogot a visszaengedélyezés megtagadására is.

3.5. A Szolgáltató a szerver oldali napi, heti és havi biztonsági mentést díjmentesen biztosítja, de ez nem képezi a Szolgáltatási Szerződés részét, és a mentés elmaradásából vagy hibájából eredő károkért nem vállal felelősséget.

3.6. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Előfizető által közzétett vagy feltöltött tartalomért, kivéve, ha a jogszabály másként rendelkezik. Az Előfizető a feltöltött tartalomért teljes mértékben felelős.

3.7. A Szolgáltató köteles az Előfizető által adott, a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges utasításokat követni, feltéve, hogy ezek nem ellentétesek a Szolgáltató jogos érdekeivel vagy a jogszabályi rendelkezésekkel.

3.8. A Szolgáltató az adatvédelmi és adatbiztonsági előírásokat maradéktalanul betartja, és biztosítja, hogy az Előfizető adatkezelési utasításai megfeleljenek a vonatkozó jogszabályoknak.


4. Az Előfizető jogai és kötelezettségei

4.1. Az Előfizető jogosult a Szolgáltatási Szerződés szerinti Szolgáltatásokat a nap 24 órájában, az év minden napján igénybe venni.

4.2. Az Előfizető saját költségére köteles biztosítani a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges hardvert, szoftvert, licenceket, telekommunikációs kapcsolatot és egyéb szükséges erőforrásokat.

4.3. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy az Internet különböző, nem a Szolgáltató ellenőrzése alá tartozó hálózatokból áll, ezért a Szolgáltató nem felel a hálózaton kívül eső problémákból eredő károkért, például üzemzavar, hozzáférési hibák, vírusfertőzés vagy adatsértések esetén.

4.4. Az Előfizető köteles a Szolgáltatót és annak alvállalkozóit kártalanítani, ha harmadik fél az Előfizető Szolgáltatás-használatából eredő károkozás miatt igényt érvényesít.

4.4.1. Az Előfizető köteles a Szolgáltató felszólítására a jogsértő vagy szerződésszegő magatartását 3 napon belül megszüntetni.

4.4.2. Az Előfizető köteles betartani a Szolgáltató által megszabott erőforrás-korlátokat (pl. CPU, RAM, I/O, fájlhasználat). Ezek túllépése esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás korlátozására vagy felfüggesztésére.

4.5. Az Előfizető köteles a Szolgáltatás igénybevétele során betartani a vonatkozó jogszabályokat, valamint a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit.

4.6. Az Előfizető nem folytathat a Szolgáltatás használata során másokat zavaró, jogsértő vagy a Szolgáltatás túlzott erőforrás-használatát okozó tevékenységet.

4.7. Az Előfizető köteles pontos és aktuális adatokat szolgáltatni a Szolgáltatónak, és azok változását haladéktalanul bejelenteni.

4.7.1. Az Előfizető felelős a kapcsolattartási adatok valódiságáért és azok 15 napon belüli frissítéséért.

4.7.2. A Szolgáltatással kapcsolatos adminisztratív vagy tulajdonosi változtatásokat kizárólag az Előfizető által megadott e-mail címről, a Szolgáltató adminisztrációs felületén vagy megerősített visszaigazolással lehet kezdeményezni.

4.8. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevétele során tilos:

4.8.1. interaktív real-time chat alkalmazásokat futtatni;

4.8.2. IRC vagy hasonló típusú programokat üzemeltetni;

4.8.3. TOR vagy hasonló anonimizáló forgalomirányító eszközöket használni;

4.8.4. BitTorrent és egyéb fájlcserélő alkalmazásokat futtatni;

4.8.5. adathalász oldalakat (phishing) üzemeltetni;

4.8.6. warez, topsite vagy egyéb kalóz tartalmakat biztosító oldalakat üzemeltetni;

4.8.7. proxy vagy anonymizer szkripteket futtatni;

4.8.8. videómegosztó, streaming vagy hasonló nagy erőforrás-igényű oldalt hosztolni;

4.8.9. a Szolgáltató jó hírnevét sértő tartalmakat közzétenni;

4.8.12. ha az Előfizető oldala jogsértő, és erről a Szolgáltató hivatalos értesítést kap, akkor a Szolgáltató előzetes értesítés nélkül jogosult a Szolgáltatást szüneteltetni.

4.9. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás működését befolyásoló változtatásokat a Szolgáltató honlapján történő közzététellel és/vagy e-mailben történő értesítéssel előre bejelentheti.


5. A személyes adatok védelmére vonatkozó egyéb rendelkezések

5.1. A Szolgáltató és a Szolgáltató irányítása alatt eljáró személyek az Előfizető által kezelt személyes adatokat kizárólag a Szolgáltatás teljesítése érdekében, vagy az Előfizető jóváhagyásával, a jogszabályi előírásoknak megfelelően kezelik. Ez alól kivételt képez, ha uniós vagy tagállami jog másként rendelkezik, mely esetben erről az Előfizetőt a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja, kivéve, ha a jogszabály a tájékoztatást tiltja.

5.2. Az Előfizető kérésére az Infotv. és a GDPR alapján a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 5 napon belül értesíti az Előfizetőt az Érintett kérelméről és annak továbbításáról.

5.3. A Szolgáltató minden szükséges intézkedést megtesz, hogy segítsen az Előfizetőnek az Érintettek jogainak érvényesítése érdekében. Az Előfizetőtől érkező kéréseket legkésőbb 15 napon belül megválaszolja.

5.4. A Szolgáltató, mint adatfeldolgozó az Előfizetőt haladéktalanul tájékoztatja, ha az Előfizető utasításai jogszabályba ütköznek vagy szakszerűtlenek, illetve ha új körülmények miatt indokolt azok módosítása.

5.5. Az Előfizető adatkezelői utasításai szerint a Szolgáltató csak az Előfizető érdekében használhatja fel az általa kezelt adatokat.

5.6. A Szolgáltató a személyes adatok kezelésére vonatkozó döntéseket nem hozhat, az adatokat csak a szerződés teljesítéséhez dolgozhatja fel, és azokat nem használhatja fel saját céljaira.

5.7. A Szolgáltató köteles biztosítani az adatbiztonságot és betartani a GDPR és a hazai adatvédelmi jogszabályokat.

5.8. Az adatfeldolgozást kizárólag a szerződésben meghatározott technikai műveletek végrehajtása céljából végezheti.

5.9. A Szolgáltató gondoskodik arról, hogy a Szolgáltatás ellátásához szükséges személyek megfelelő adatvédelmi képzésben részesüljenek.

5.10. A Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre a papíron és elektronikusan tárolt adatok védelme érdekében.

5.11. Az Előfizető írásos felhatalmazása alapján a Szolgáltató további adatfeldolgozókat is bevonhat, akik ugyanazon adatvédelmi előírásokat kötelesek betartani.

5.12. A Szolgáltató segíti az Előfizetőt az Érintetti kérelmek megválaszolásában.

5.13. A Szolgáltató támogatja az Előfizetőt a felügyeleti hatósággal való együttműködésben és az adatvédelmi hatásvizsgálatokban.

5.14. A Szolgáltatás befejezésekor az Előfizető utasításai alapján a Szolgáltató törli vagy visszaadja a kezelt személyes adatokat.

5.15. A Szolgáltató az Előfizető rendelkezésére bocsát minden olyan adatvédelmi információt, amely a jogszabályi kötelezettségek teljesítését igazolja.

5.16. Az Előfizető mint adatkezelő és a Szolgáltató mint adatfeldolgozó köteles minden szükséges technikai és szervezési intézkedést megtenni az adatvédelmi szabályok érvényesítése érdekében.

5.17. Az Előfizető által a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adatok bizalmas információnak minősülnek, és csak a Szolgáltatás teljesítéséhez szükséges mértékben, a titoktartás betartása mellett továbbíthatók harmadik személynek.

6. A személyes adatok adatbiztonsága

6.1. A Szolgáltató, mint adatfeldolgozó a GDPR 32. cikk (1) bekezdése alapján és annak megfelelően technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a személyes adatok kezelésének, feldolgozásának, továbbításának, tárolásának biztonságát biztosítsa. Ez többek között magában foglalja a személyes adatok álnevesítését, titkosítását, a rendszerek és szolgáltatások megbízhatóságát, integritását és elérhetőségét, valamint a kockázatoknak megfelelő adatvédelmi szint fenntartását.

6.2. A Szolgáltató a kockázat mértékének megfelelően védi az adatokat az elvesztés, megsemmisülés, módosítás, jogosulatlan hozzáférés vagy nyilvánosságra hozatal ellen, és gondoskodik a helyreállításról incidens esetén.

6.3. A Szolgáltató biztosítja, hogy csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező személyek férjenek hozzá az adatokhoz, a szükséges biztonsági szabályzatok betartásával.

6.4. A Szolgáltató az Infotv. és a GDPR rendelkezéseinek betartásával, a legjobb gyakorlatok és nemzetközi ajánlások figyelembevételével jár el.

6.5. A Szolgáltató kijelenti, hogy az adatok tárolása védett, korlátozott hozzáférésű környezetben történik.

6.6. A Szolgáltató biztosítja a megfelelő fizikai védelmet, a rendszerek karbantartását és fejlesztését, valamint a különböző nyilvántartásokban tárolt adatok szétválasztását.


7.1. VPS szolgáltatás

7.1.1. A VPS szolgáltatás lényege, hogy az Előfizető egy osztott szerveren az adott technológiának megfelelően a Szolgáltató által biztosított VPS csomag alapján limitált virtuális szerver hozzáférést kap. A szerver hardver és hálózati fenntartását, üzemeltetését a Szolgáltató vállalja.

7.1.2. A VPS hozzáférést csak az Előfizető jogosult használni, harmadik személy részére át nem ruházhatja, tovább nem értékesítheti, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön írásos felhatalmazást ad. Az Előfizető saját szolgáltatást nyújthat harmadik fél számára, azonban teljes felelősséggel tartozik a használatból vagy annak átengedéséből eredő károkért mind a Szolgáltatóval, mind a károsulttal szemben. A VPS szolgáltatás használatáért és a VPS-en elhelyezett tartalmakért kizárólag az Előfizető felel.

7.1.3. A VPS konfigurálása, karbantartása az Előfizető feladata, kivéve, ha a Szolgáltatótól az Előfizető külön díj ellenében VPS üzemeltetési szolgáltatást is igénybe vesz. Ennek hiányában a Szolgáltató nem nyújt technikai támogatást a VPS-hez.

7.1.4. Az Előfizető tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a rendeltetésszerű joggyakorlás követelményeinek szándékos vagy súlyosan gondatlan megsértése esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás azonnali hatályú végleges felfüggesztésére, valamint a Szolgáltatási Szerződés felmondására is.

7.1.5. A VPS tesztelési szolgáltatás igénybevétele esetén a Szolgáltató egyedileg bírálja el a szolgáltatás biztosítását. A teszt használatáért az Előfizető teljes felelősséget vállal, beleértve az adatok tartalmát és minden tevékenységet.

7.1.6. A VPS szolgáltatást igénybe vevő Előfizető számára kedvezményes domain regisztráció és hosszabbítás érhető el a Szolgáltató weboldalán megadott árlista szerint, de csak akkor, ha az Előfizető számláit határidőre fizeti és az elmúlt 6 hónapban nem volt késedelme.

7.1.7. Az úgynevezett „HA” (High Availability) szolgáltatás esetén a garantált rendelkezésre állás havi szinten minimum 99,9%, amelyre az ÁSZF 8. pontja további rendelkezései is érvényesek.

7.1.8. A Szolgáltató a VPS-hez biztosított operációs rendszer sablonok (template-ek) működéséért és azok használatából eredő esetleges károkért nem vállal felelősséget.

7.1.9. A VPS fájlainak és tartalmának mentése az Előfizető feladata. A Szolgáltató csak külön írásbeli megrendelés és díjfizetés esetén végez adatmentést, illetve díjmentesen csak rendszer-pillanatkép (snapshot) mentést biztosít, amely teljes VPS visszaállítására alkalmas, fájlonkénti visszaállításra nem.

7.1.10. Az Előfizető köteles gondoskodni a VPS-en futtatott alkalmazások és tartalmak mentéséről. A Szolgáltató a saját adatmentés elmaradásából eredő károkért nem vállal felelősséget, és ezt az Előfizető kifejezetten tudomásul veszi.

7.1.11. A Szolgáltató a VPS limitek eléréséből vagy túllépéséből fakadó esetleges károkért nem vállal felelősséget.

7.2. Menedzselt / rendszergazdai szolgáltatások

7.2.1. Az Előfizető külön kérésre, egyedi igény alapján rendelhet menedzselt szolgáltatásokat a VPS szolgáltatás mellé. Ezek a szolgáltatások rendszergazdai feladatokat is tartalmaznak, mint például szoftverek telepítése, beállítása, konfigurálása. A részletek és árak a Szolgáltató weboldalán találhatók, vagy az Előfizető és a Szolgáltató között külön írásban (e-mailben vagy szerződésben) történő megállapodásban kerülnek rögzítésre. Minden egyéb, szóban vagy a Szolgáltató által írásban nem visszaigazolt egyeztetés érvényét veszti.

7.2.2. Az eseti, egyszeri rendszergazdai szolgáltatásokra a Szolgáltató 48 órás garanciát vállal a szolgáltatás elvégzésétől számítva. Ez alól kivételt képeznek azok a beállítások, amelyeket az Előfizető később módosít, vagy amelyek az Előfizető oldali konfigurációs környezetében nem tarthatók fenn.


8. Rendelkezésre-állás garancia érvényesítése

Amennyiben a tárhelyet vagy VPS szolgáltatást kiszolgáló szerver adott hónapon belül több mint 0,1%-ot meghaladó időtartamban nem volt elérhető, a Szolgáltató az adott hónap díját teljes mértékben jóváírja. Ez történhet úgy, hogy a Szolgáltató erre az időszakra nem számláz, vagy ha a szolgáltatás előre ki lett fizetve, akkor a lejárat után plusz egy hónapot biztosít.

A rendelkezésre-állás garancia kizárólag a tárhely, VPS, cloud vagy szerver bérlési szolgáltatásra vonatkozik. Nem érvényesíthető a Szolgáltató által az Előfizetőnek számlázott, a Szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb díjakra, például a licence díjakra, elektromos áram költségére vagy rendszergazdai díjakra. Harmadik személy által használt monitorozó program riportjai az érvényesítéshez nem használhatóak, kivéve, ha ezt a Felek közösen elfogadják.

A Szolgáltató tájékoztatja az Előfizetőt, hogy a szerveren használt védelmi rendszerek sok esetben a monitorozó programokat is kitiltják. A rendelkezésre-állás garanciát az Előfizető a Szolgáltató honlapján megadott e-mail címre, az elérhetetlenségtől számított 15 napon belül küldött kérelemmel jogosult érvényesíteni. A Szolgáltató a kérelem elbírálása alapján jóváírhatja az egy hónapos szolgáltatási időszakot.


9. A Szolgáltatási Szerződés időtartama, felmondás

9.1. A Szolgáltatási Szerződés a megrendeléskor az Előfizető által megadott határozott időtartamra szól, és ez idő alatt rendes felmondással nem mondható fel. A szerződés csak az Előfizető és a Szolgáltató közös megegyezésével szüntethető meg.

9.2. Ha az Előfizető hosszabbítani szeretné a határozott idejű Szolgáltatást, a hosszabbítási kérelem és a következő időszakra vonatkozó számla kifizetése egyaránt új, határozott időtartamú szerződés megkötésének minősül. A Szolgáltató jogosult a szerződést azonnali hatállyal, rendkívüli felmondással megszüntetni az Előfizető szerződésszegése esetén. Ebben az esetben az Előfizető fizetési kötelezettsége továbbra is fennáll. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot a hosszabbítási kérelem törlésére, ha az Előfizető nem fizet időben, erről külön értesítheti is az Előfizetőt.

9.3. Havi előfizetés esetén – ha a Felek külön nem állapodnak meg határozott időtartamban – a Szolgáltatási Szerződés rendes felmondással, 30 napos felmondási idővel szüntethető meg. Negyedéves, féléves, éves vagy hosszabb időtartamú szerződés esetén is 30 napos felmondási idő érvényes.

9.4. Az Előfizető rendkívüli felmondással élhet, ha a Szolgáltató súlyosan gondatlan magatartásával, tudatosan és rendszeresen megszegi a Szolgáltatási Szerződést, és a Szolgáltató az Előfizető írásbeli felszólítását követő 15 munkanapon belül sem orvosolja a szerződésszegést.


10. Az ÁSZF változásai, árváltozások

10.1. A Szolgáltató fenntartja magának a jelen ÁSZF egyoldalú módosításának jogát.

10.2. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a szolgáltatásai tartalmát és díját, de köteles erről tájékoztatni az Előfizetőt a módosítással egységes szerkezetbe foglalt ÁSZF-nek a honlapon történő közzétételével vagy e-mailben történő értesítéssel. Az előre kifizetett, határozott idejű és teljesítés alatt álló Szolgáltatásnak sem a tartalma, sem a díja nem módosítható.


11. A szerződés hatálya

11.1. A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben szabályozott Szolgáltatásokat a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott ideig nyújtja az Előfizető számára.

11.2. Amennyiben a Szolgáltatási Szerződés határozott időtartamának lejártát megelőzően legalább harminc (30) nappal egyik Fél sem küld írásos értesítést a másik Félnek arról, hogy a szerződés meghosszabbítását nem kívánja, úgy a szerződés határozott időtartamának lejárta után automatikusan határozatlan időtartamú szerződéssé alakul át. Ezt a szerződést bármely Fél 30 napos felmondási idővel, írásban mondhatja fel.

11.3. Ha az Előfizető a határozott idejű Szolgáltatási Szerződést – a jogszabályok és a jelen ÁSZF által rögzített eseteken kívül – idő előtt meg kívánja szüntetni, akkor köteles a szerződés határozott időtartamának lejártáig hátralévő díjak összegét a Szolgáltató részére, a szerződés megszüntetésekor, egy összegben kifizetni. A megszüntetés kizárólag írásban, postai vagy elektronikus levél útján érvényes.


13. Domain regisztráció

13.1. Az Előfizető a Szolgáltatón keresztül domain regisztrációt igényelhet. Az igénylés elküldésével az Előfizető automatikusan elfogadja a kiválasztott domain végződés nyilvántartó szervezete által előírt szabályzatokat. Az Előfizető köteles ezeket a szabályokat megismerni, elfogadni és betartani.

13.2. A Szolgáltató a domain regisztrációval kapcsolatos ügyintézést az Előfizető kérésére, az általa megadott adatok alapján végzi. Az Előfizető teljes körű felelősséggel tartozik a megadott adatok helyességéért és naprakészen tartásáért.

13.3. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a domain regisztrációt és a kapcsolódó adminisztrációt a regisztrációs szabályzatoknak és a regisztrációs hatóságok előírásainak megfelelően végzi, de a regisztráció és fenntartás végleges jóváhagyása a nyilvántartó szervezetek hatásköre.

13.4. Az Előfizető elfogadja, hogy a domain regisztrációs díjak minden esetben előre fizetendők, függetlenül attól, hogy a domain regisztráció vagy hosszabbítás sikeresen megvalósul-e.

13.5. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a domain regisztráció vagy fenntartás meghiúsulásából eredő károkért, kivéve, ha a kudarcot a Szolgáltató szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartása okozta.

13.6. Az Előfizető a domain regisztráció során köteles jogtiszta és harmadik fél jogait nem sértő domain nevet választani. Az Előfizető viseli a felelősséget a domain név használatával kapcsolatos jogvitákban.

13.7. Az Előfizető a domain regisztráció során megadott kapcsolattartói adatokat naprakészen köteles tartani. Az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem felel.

13.8. Az Előfizető kérésére a Szolgáltató elvégezheti a domain hosszabbítását, átruházását vagy más műveleteket, de ezek díjai külön számítandók fel, és az Előfizető előzetes jóváhagyása szükséges.

13.9. A domain nevet érintő jogvitákat az Előfizető köteles önállóan rendezni. A Szolgáltató a domain regisztráció és fenntartás során harmadik felek követeléseiért nem vállal felelősséget.

13.10. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a domain név regisztrációja és fenntartása a nyilvántartó szervezetek által meghatározott technikai és adminisztratív feltételek szerint történik, amelyekért a Szolgáltató nem vonható felelősségre.


14. Egyebek

14.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések vagy információk esetén a Gedeon Nyomdaipari és Szolgáltató Bt. honlapján (www.gedeon.hu) feltüntetett információk a mérvadóak, olyan módon mintha ezek az ÁSZF tartalmai lennének. Amennyiben ennek eldöntése akadályba ütközik vagy nem egyértelmű, úgy a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatot tehet az Előfizető kifejezett kérésére.

14.2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott egyéb kérdésekben a vonatkozó hatályos magyar jogszabályok (így különösen a Ptk., az Ekertv., az Infotv., a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, a GDPR és a DSA Rendelet) alkalmazandók.

14.3. A jelen ÁSZF-nek más nyelvre történő fordítása kizárólag a Felek írásbeli hozzájárulása esetén valósulhat meg. Amennyiben annak értelmezésével kapcsolatban a Felek között vita alakulna ki, a magyar nyelvű változat tartalma az irányadó.

14.4. Amennyiben a jelen ÁSZF rendelkezéseiben ellentmondás tapasztalható, úgy kérjen állásfoglalást a Szolgáltatótól, ennek hiányában a specifikus rendelkezés megelőzi az általános rendelkezést.

14.5. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételéhez szükséges technikai feltételeket (például stabil internetkapcsolat, frissített böngésző) saját maga köteles biztosítani, a Szolgáltató ezzel kapcsolatban nem vállal felelősséget.

14.6. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szolgáltatási környezetet és annak technikai paramétereit – az Előfizető érdekeit szem előtt tartva – folyamatosan fejlessze, módosítsa, optimalizálja. Az Előfizetőt ezekről előzetesen tájékoztatja, amennyiben a változások hatással vannak az Előfizető által igénybe vett szolgáltatásra.


15. Vis maior

15.1. A Felek egyike sem felelős a Szolgáltatási Szerződés szerinti kötelezettségeinek elmulasztásáért, ha annak oka el nem hárítható külső tényező (különösen: rendkívüli időjárási viszonyok, természeti katasztrófa, robbanás, tűz, áradás, járvány, zavargások, sztrájk, blokád, polgári engedetlenség, szabotázs, terrorcselekmény, hatósági intézkedések, embargó, szükségállapot, lázadás, polgárháború, forradalom, háború, egyéb fegyveres konfliktus, szerver- és hálózati támadás, hacker támadások jogosulatlan hozzáférések stb.), és az igazolhatóan hátráltatta Feleket a kötelezettségek teljesítésében (a továbbiakban: vis maior).

15.2. Az Előfizető részéről nem minősül vis maiornak az a fajta hacker támadás vagy SPAM küldés, amely az Előfizető gondatlanságára vezethető vissza, és a Szolgáltató vagy egyéb hivatalos szerv felszólítására sem végezte el a szükséges megelőzési intézkedéseket, holott tudatában volt a lehetséges veszélyeknek.

15.3. Ha vis maior esemény miatt a Szolgáltatási Szerződés teljesítése két (2) hónapot meghaladó késedelmet szenved, úgy bármelyik fél a másik félnek küldött írásbeli értesítéssel jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani. Ebben az esetben Felek a felmerült kárukat maguk viselik.

15.4. A teljesített Szolgáltatás számlájának kiegyenlítése alól a vis maior körbe tartozó események sem jelentenek mentességet, az Előfizető kártérítésre nem jogosult.





16. Pénz-visszafizetési garancia, elállási jog

16.1. A Szolgáltató 30 napos pénz-visszafizetési garanciát biztosít a következő tárhelycsomagokra: Basic, Standard, Advanced, Professional, Prime. A Szolgáltató a megrendeléstől számított 30. napig visszatéríti az adott csomagért kifizetett összeget, ha az Előfizető azt kéri, és az ingyenes ajándékokat nem használta fel. Ha az ajándékokat felhasználták, a Szolgáltató ezek értékét levonhatja, maximum a visszafizetendő díj 100%-áig.

16.2. A Szolgáltató weboldalán feltüntetett feltételek szerint lehetőség van bizonyos szolgáltatások tesztelésére, ahol ezt külön jelezte.

16.3. Akciós szolgáltatások összevonása, együttes igénybevétele nem lehetséges.

16.4. Előfizető kérésére végzett egyedi vagy rendszergazdai szolgáltatások (pl. szerver/VPS telepítés, konfiguráció) díja nem visszatéríthető.

16.5. Az Előfizető elismeri, hogy a Szolgáltató minden megrendelt Szolgáltatást az Előfizető kifejezett beleegyezésével és hozzájárulásával kezd meg.


17. Jogellenes tartalomnak minősülő bejelentések kezelése

17.1. A Szolgáltató biztosítja bármely személy vagy szervezet számára az olyan konkrét, a Szolgáltatások keretében elérhető információk bejelentését, amelyek a magánszemély vagy szervezet szerint jogellenes tartalomnak minősülnek.

17.2. Az ilyen bejelentések a Szolgáltató által üzemeltetett online felületen (https://tarhely.eu/dsa – ezt Gedeon Bt. felületére kell majd módosítani) elérhető űrlap kitöltésével és onnan történő elküldésével nyújthatók be elektronikusan.

17.3. A bejelentésnek a DSA Rendelet 16. cikk (2) bekezdésének megfelelően tartalmaznia kell:

a) annak részletes magyarázatát, hogy a bejelentő miért állítja, hogy az adott információ jogellenes tartalom;

b) az információ pontos elektronikus helyét (URL vagy más egyértelmű azonosításra alkalmas adat);

c) a bejelentő nevét és e-mail-címét, kivéve bizonyos bűncselekmények esetében (lásd 2011/93/EU irányelv);

d) nyilatkozatot, amely megerősíti, hogy a bejelentés jóhiszemű és a benne foglalt információk pontosak és hiánytalanok.

17.4. A Szolgáltató biztosítja a bejelentés kézhezvételének megerősítését a bejelentő számára, ha a bejelentés e-mail címet is tartalmaz.

17.5. A Szolgáltató a bejelentések feldolgozásához és a döntések meghozatalához nem vesz igénybe automatizált eszközöket.


18. Panaszkezelés

18.1. Az Előfizető a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos panaszait a Gedeon Nyomdaipari és Szolgáltató Bt. ügyfélszolgálatánál jelentheti be a következő módokon:

18.2. A Szolgáltató a panaszra 48 órán belül írásban vagy telefonon válaszol.

18.3. A panaszok kivizsgálása során a Szolgáltató a bejelentést, a kapcsolódó adatokat és dokumentumokat rögzíti és azokat a panasz elbírálásához szükséges ideig, de legfeljebb a vonatkozó jogszabályban előírt határidőig megőrzi.

18.4. Amennyiben a panasz az Előfizető és a Szolgáltató között fennálló jogvitára vezethető vissza, a Felek a jogvita békés rendezésére törekednek. Ennek eredménytelensége esetén a Felek bírósági út igénybevételére jogosultak a magyar jogszabályok szerint.


Kelt: Vác, 2025.06.01.